Loopgroepen "Inner Circle Runners" Hendrik-Ido-Ambacht

Na het geweldige succes van de allereerste Inner Circle Run heeft het bestuur in overleg met AV Parthenon besloten loopgroepen te starten vanuit de Sophiahal in Volgerlanden te Hendrik-Ido-Ambacht. Het lag het voor de hand om samenwerking te zoeken met hun dichtstbijzijnde afdeling, Loopgroep Zwijndrecht, die al een tiental jaren in de regio werkt. De programma’s zouden elkaar mooi aan kunnen vullen. Na een eerste informatie avond waarbij ongeveer 120 hardlopers kwamen zijn we hier aan begonnen. In eerste instantie kwamen er direct 100 leden bij. In de afgelopen jaren schommelt deze hoeveelheid maar we blijven op 100 lopende leden zitten.

De Bolidt Inner Circle Run staat in het teken van het goede doel, dit wilden wij met deze groep blijven doen, zie het kopje lid worden want ook AV Parthenon draagt hier een mooi steentje aan bij.

De sfeer is prima en je ziet heel voorzichtig een kanteling komen bij de hardlopers. Was het in de eerste jaren gewoon gezellig hardlopen, tegenwoordig wordt de groep die serieus met het hardlopen bezig is steeds groter. Op dit moment (voorjaar 2016) is er zelfs een groep van bijna 20 leden die voor de halve of hele marathon aan het trainen zijn, en zijn er diverse leden die deelnemen aan de ROPARUN.

Buiten hardlopen zijn er ook leden die aan het trainen zijn voor een achtste of kwart triathlon. Om deze leden tegemoet te komen en er trainers zijn die zelf ook fervent fietsen, zijn we dan elke donderdagavond ook aan het racefietsen gegaan. In de wintermaanden voorzichtig maar zodra het kan gaat de snelheid omhoog en worden er leuke interval trainingen of kracht trainingen gedaan.

Ook zie je dat er onder elkaar steeds meer afspraken worden gemaakt om in het weekend samen te gaan hardlopen of deel te nemen aan een hardloop wedstrijd. Alles mag en niets is onmogelijk, zo zitten de meeste leden in elkaar.

Zo ontstond er ook het idee om voor degene die niet meer konden of mochten hardlopen het idee om elke donderdagavond te gaan wandelen. Dit is ook een schot in de roos gebleken en door Hannie opgepakt en op de kaart gezet. Hier kunnen startende hardlopers ruim een maand vooraf beginnen met bewegen en in een ritme komen. Ook kunnen geblesseerde hardlopers hier weer opstarten. Kortom een perfecte aanvulling.

Loopgroep_training_1

Wat kan je bij ons verwachten:

Loopgroepen,

Binnen de Loopgroep InnerCircle Run ( ICR ) is er de mogelijkheid om op verschillende niveaus lekker buiten bezig te zijn met het hardlopen.

Zo hebben we minimaal 2 verschillende hardloopgroepen, en indien noodzakelijk zelfs 3.

Op de dinsdagavond doen we vooral veel intervaltrainingen terwijl we dit op de donderdagavond vaak in een duurloop verwerken.

Het was even hardwerken maar we hebben een leuke groep, gediplomeerde, assistent trainers voor jullie beschikbaar die de trainingen leiden. Dit allemaal volgens de schema’s van onze hoofdtrainer.

Deze groep trainers bestaat uit Carla Bosklopper, Caroline van Kempen, Edith v/d Reijden, Suze Libeton, Marco Essenberg, Marco Sluiter, John v Stee, Erik Groot, Rene Libeton en voor de zaterdaggroep aangevuld met Carlo Bevers en Wietse Ritskes

 

We starten 2 keer per jaar een Startersgroep (met Runnersworld in maart en speptember)

Heb je nog geen of weinig hardloop ervaring en wil je dit een keer in groepsverband oppakken dan kun je je hiervoor binnenkort aanmelden op de site Word in 11 weken een hardloper - harloopster. In 11 weken tijd train je dan op een verantwoorde manier om ca. 5 km aaneengesloten hard te kunnen lopen. Dit onder leiding van ervaren trainers. Ook kun je de huiswerk training op de dinsdagavond bij ons komen doen. Vaak nemen dezelfde trainers deze huiswerk training op zich om jullie te begeleiden, daarnaast mag je op de donderdagavond  met de wandelgroep mee als je dit wil. Bij de Starters training wordt er veel aandacht besteed aan loopscholing en loophouding. Je zal zien dat het met elkaar makkelijk, leuk en vooral motiverend hardlopen is waarbij de kernwoorden; Gezelligheid, Looplol, Leren Hardlopen de boventoon voeren.

Voor de groep die in maart start is er dan de mogelijkheid om in 9 a 10 weken te trainen voor de 5km bij de Bolidt Inner Circle Run die elke 3e donderdag in juni gehouden wordt en in september om de 5 km van Drechtstadloop te lopen (helaas niet in 2017).

 

Voor degene die alweer iets verder en langer kunnen hardlopen is er de mogelijkheid om in 1 van de andere loopgroepen te gaan hardlopen.

Na de Run to the Start stroom je door naar Loopgroep 1.

In Loopgroep 1

train je door totdat je c.a. 5 a 6 kilometer kunt hardlopen. Geblesseerde lopers kunnen hier weer instromen om op verantwoorde wijze op conditie te komen. Ook hier is veel aandacht aan Loopscholing en Loophouding.

Heb je weinig ervaring of gaat het erom om je conditie een beetje op peil te houden en wil je in een grote gezellige groep hardlopen dan kun je hier instromen, indien gewenst of als je eraan toe bent kun je doorstromen naar een volgende groep.

De soorten training zijn vooral de intervaltraining, korte heftige tot iets langere, of een duurloop met hier de interval in verwerkt. Hier leer je hardlopen en je bepaald zelf tot welke niveau je gaat. In deze groep is er vooral looplol, gezelligheid en ben je bezig om te leren hardlopen en conditie aan het opbouwen voor een vervolg.

Afstanden per training zullen tussen de 6 & 7 kilometer liggen. Zodra dit langer kan zullen we met deze groep aansluiten bij de volgende groep.

In Loopgroep 2

loop je weer iets meer en ben je vaak een iets gevorderde loper, afstanden en snelheden gaan hier een klein beetje omhoog. Het motto blijft zoals in de eerste groep vooral looplol, gezelligheid met elkaar maar tegelijk je conditie verder opbouwen en het tempo ietsjes hoger leggen voor degene die dit wil en kan. Gezellig samen hardlopen dus, maar ondertussen als je dat wil ook serieus trainen voor een volgende wedstrijd. Uiteraard wordt ook hier de nodige aandacht besteed aan Loopscholing en Loophouding.

De  afstand per training gaat hier natuurlijk iets omhoog en ligt gemiddeld tussen de 8 & 10 kilometer

De manier van training is dezelfde als in de eerste groep. De soorten training zijn vooral de intervaltraining, korte heftige tot langere, of een duurloop met hier de interval in verwerkt.

In loopgroep 3

ga je weer wat verder. Hier lopen de iets meer gevorderde lopers. Heb je al 1 of meer 10 kilometer wedstrijden in de benen en wil je verder trainen naar de langere afstanden  tot aan de Marathon afstand,  of wil je je PR op de 10 kilometer aanscherpen dan kan je in deze groep goed je ei kwijt. Net zoals in de andere groepen is er ook in deze groep aandacht voor Loopscholing en Loophouding. De soorten training zijn ook in deze groep de intervaltraining, van korte heftige tot langere, of in duurloopvorm.  De Lange duurlopen dienen in het weekend zelf gedaan te worden alleen of met anderen, deze keuze is geheel vrij en zelf in te vullen.

In deze groep ligt de afstand per training tussen de 9 & 11 kilometer. Met in de voorbereiding richting een hele of halve marathon een aantal keren iets hoger tot aan 14km. Maar dit laatste gaat ook weer in een door de hoofdtrainer gemaakt schema.

Ook in deze groep wordt gelachen en is de sfeer goed te noemen, wordt er serieuzer aan de conditie gewerkt en is er natuurlijk ook gezelligheid.

 Loopgroep_training_2

Bij alle groepen wordt er veel gelachen, want een training niet gelachen is geen goede training geweest vinden wij.

 

De wandelgroep

Zoals eerder gemeld zijn we ook gestart met een wandelgroep die o.l.v. Hannie Verheij, of iemand anders, mee genomen word. Hannie is wel degene geweest die het initiatief nam om dit op te starten. Zij kon door een blessure langer niet meer hardlopen en heeft derhalve een wandelgroep gestart. de wandelgroep is naast gezellig met elkaar een stevige wandeling maken heel erg geschikt voor hardlopers die na een zware blessure het hardlopen weer willen oppakken.

Afstanden per training worden hier afhankelijk gemaakt van het rondje wat gewandeld wordt maar zal gemiddeld liggen tussen de 5 & 7 kilometer. Kernwoorden in deze groep zijn sportief wandelen, gezelligheid en vooral lekker bewegen.

 

De fietsgroep

Omdat er onder de hardlopers enkele leden zijn die in training zijn voor een 1/8 of kwart triatlon zijn we geheel vrijwillig een fietsgroep gestart die elke donderdagavond een leuke fietstraining doen.  Binnen de trainingen wordt er gekeken naar de wensen en mogelijkheden. Het bezit van een eigen racefiets is een voorwaarde alsook de bijbehorende Helm, handschoenen en fietskleding. Naast gezellig kletsen en kilometers maken worden er ook serieuze klimmen en intervallen gedaan.

De  afstanden per training  liggen in de avonduren tussen de 30 & 40 kilometer. Waarbij veiligheid voorop staat, zeker als het donker is. We fietsen in een rustig tempo naar een locatie waar we op veilige stukken de kracht of interval trainingen doen. De kernwoorden in deze groep zijn de triathlon, veiligheid, gezelligheid, en op de juiste momenten stevig doortrappen.

 

Tijden en startlocaties;

Loopgroepen;

Elke Dinsdag en Donderdagavond start om 19:30 uur t/m 21:00 uur

Verzamelen bij/in de Sophiahal te Hendrik Ido Ambacht

Er is hier geen omkleed gelegenheid, we kunnen wel spullen achter slot wegleggen.

 

Op zaterdagochtend is er ook de mogelijkheid om te trainen bij de loopgroep Zwijndrecht.

Dit is elke Zaterdagochtend start om 09:30 uur t/m 11:00 uur.

Verzamelen bij Honkbal vereniging  HSV Zwijndrecht, Winkelhaak 1 Zwijndrecht

 

Ook regelmatig offroad Training in de Gorzen, te Ridderkerk.

 

Baantraining

Iedere 1e Donderdag van de maand, toegankelijk voor alle loopgroepen.

Locatie, AV Parthenon, Dordrecht start om 19:30 uur t/m 21:00 uur.

 

Wandel groep.

Elke Donderdag  van start om 19:30 uur t/m 21:00 uur.

Verzamelen bij/in de Sophiahal te Hendrik Ido Ambacht

 

Fietsgroep

Elke Donderdag start om 19:30 uur t/m 21:00 uur. ( o.v.b. weeromstandigheden )

 

Lid worden

Hebben wij je enthousiast kunnen maken? En wil je graag een keer komen kijken? Dan ben je altijd welkom om op de trainings avonden, in sport kleding mee te komen doen. Meldt je vooraf even aan via de e-mail info@innercirclerun.nl of bij 1 van de trainers op de trainingsavond. Zorg dan wel dat je ongeveer 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig bent zodat je met de trainer kunt bepalen in welke loopgroep je het beste kunt starten. Dit om te voorkomen dat je in een verkeerde groep mee gaat lopen en dat je geblesseerd terug komt. Want dat willen we natuurlijk voorkomen.

Ben je na een aantal trainingen overtuigd? Dan kun je via deze link aanmelden Fortius lid worden. Selecteer Atletiek en kies Inner Circle Runners Recr. bij het  inschrijven.

 

Lid worden kost € 15,50 per maand. Van jouw lidmaatschap gaat elke maand € 1,00 naar het Hospice de Cirkel, Fortius doneert namens jou ook nog € 1,00 per maand. Dankzij jou krijgt het Hospice dus € 2,00 per maand, en dit is per jaar een heel leuk bedrag.

 

Evenementen / Actie’s

Voor ons goede doel worden er nog wel eens acties gehouden.

Hier een pagina waarop acties t.b.v. Hospice de Cirkel kunnen worden gepromoot.

Bijv Oliebollen actie, speculaas poppen actie enz. enz.